25 しぼむ私 Wilting Man

25 しぼむ私 Wilting Man
【宇宙との対話V9 知性】

ある老人が風に向かって
「私は人生で本当に大事なことに専心し、人を愛し、信じ、受け入れる努力をして、もっともっとと欲張ることもなく生きてきたのに、近頃しぼんできたと感じるのは、どうしたことでしょう」
と尋ねたら。
風は
「お前のように豊かな人間がしぼまないためには、爆発するか、豊かさを削るしかない」
と答えました。

すると老人は走り出し、やがて倒れました。

An old man asked to the wind.
“I've been committed to what is really important in life and I've loved people, believed people, made an effort to accept people, but why I feel deflated myself these days?"・・・
The tile replied,
"In order to stop shrinking of rich man like you, you have to explosion or to cut the richness"

Then the old man began to run, and he fell down.